Et outplacement-program er en struktureret proces, der hjælper en afskediget medarbejder med hurtigst muligt at opstarte og gennemføre en effektiv og målrettet jobsøgning.

Før den egentlige jobsøgning kan begynde, er det vigtigt at få afklaret sin egen situation, samt at få gjort sig bevidst om, hvad man kan – og hvad man vil. Medarbejderen får et klart billede af sin egen personlige situation og samtidig et godt overblik over sine kompetencer og muligheder.

Hansen Tofts individuelle outplacement-programmer og gruppebaserede workshops dækker ethvert behov for outplacement, og vore programmer henvender sig derfor til medarbejdere på alle niveauer.

Medarbejderen vil ved hjælp af værktøjer og analyser gennemgå alle relevante jobsøgningsaktiviteter. Udarbejdelse af karriereplatform og jobmål, en nøje gennemgang af CV og ansøgninger – målrettede såvel som uopfordrede, internettets muligheder, betydningen af det personlige netværk samt udarbejdelse af handlingsplan. Herudover gennemgås efter behov forskellige tests, der har til formål at afdække kandidatens kompetencer således, at jobsøgningen bliver målrettet, selektiv og realistisk.

Blog